Pieteikumu pieņemšana LIAA digitalizācijas atbalsta aktivitātēm uzsākta 2025. gada 21. jūlijā

Atbalsts paredzēts digitālo produktu, pakalpojumu, lietojumprogrammu, procesu izstrādei, ieviešanai, pārveidošanai, mākslīgā intelekta risinājumu izstrādei un ieviešanai.

Programma spēkā: 21.07.2025. – 31.05.2029.

Atbalstāmo darbību īstenošanu var uzsākt no pieteikuma iesniegšanas dienas, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. maijam, kas ir noteikts kā galīgais maksājuma pieprasījumu iesniegšanas termiņš LIAA.

Finansējums: 18,5 miljoni EUR, atbalsts tikai saskaņā ar de minimis regulu.

Digitalizācijas atbalsta granta veidi, ieviešot IT risinājumus kopā ar ELVA:

Līdz 10 000 EUR

Digitālu risinājumu izstrāde un ieviešana, pielāgošana, konsultācijas, licencēšana, abonēšana, sertficēšana (ERP, CRM u.c.)

līdz 200 000 EUR

Mākslīgā intelekta (MI) risinājumu izstrāde un ieviešana, konsultācijas, apkope, uzturēšana, sertificēšana, robotizēšana, pielāgošana u.c.

Līdz 10 000 EUR

Sākotnējā un otreizējā digitālā brieduma testa izmaksas, digitālās ceļa kartes izmaksas, atzinuma izstrādes izmaksas

Kādi uzņēmumi var saņemt digitalizācijas atbalstu?

LIAA atbalsts uzņēmējdarbības digitalizācijai

  • Sīkie, mikro un mazie uzņēmumi – 50%
  • Vidējie uzņēmumi – 40%
  • Mazas un vidējas kapitalizācijas sabiedrības – 30%

Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas: pārdošana, loģistika, ražošana, grāmatvedība, klientu apkalpošana u.c. 

Neatbalstāmās darbības un nozares: stadarta biroja tehnika, esošo sistēmu atbalsts, nekustamā īpašuma iegāde, primārā lauksaimniecība, azartspēles, alkohols, finanšu darbības

Kāpēc izvēlēties ELVA kā digitalizācijas partneri, ieviešot biznesa risinājumus ar LIAA atbalstu?

Veiksmīgi īstenoti projekti ar iepriekšējo atbalsta programmu biznesa procesu digitalizācijā, ieviešot finanšu, analītikas u.c. risinājumus

Zinoši klientu attiecību vadītāji, kuri pārzina digitalizācijas atbalsta programmas prasības, veicamos soļus un IT risinājumu priekšrocības

Plašs IT risinājumu klāsts ar integrētām MI priekšrocībām, no kuriem var izvēlēties tieši savu risinājumu, lai to ieviestu ar LIAA atbalstu

Vēlies uzzināt vairāk par atbalsta iespējām biznesa procesu digitalizācijai?

Sazināties

Ko uzņēmumi saka par ELVA kā digitalizācijas partneri?

Es domāju, ka šodien gandrīz neviens uzņēmums nevar atļauties neiet digitalizācijas ceļu, jo tā nozīmē ātrākus, efektīvākus procesus, pareizākus, korektākus lēmumus un mazāk kļūdas.

Jānis Ruža

BTA IT departamenta vadītājs

Ražošanas plānošana Dynamics 365 sistēmā pēc uzņēmuma nepieciešamajiem algoritmiem ir tuvākais nākotnes plāns. Sadarbība ar ELVA vienmēr vērsta uz risinājumu, kas pieņemama abām pusēm.

Edgars Viļķins

Evopipes valdes priekšsēdētājs

Ieviešanas process bija ļoti ātrs. ELVA cilvēki uzreiz saprata, kāda ir mūsu vīzija, mums nevajadzēja neko izdomāt. Kolēģi skatās preču nepieciešamību plauktos, vadība – kādas preces ir ejošas un pārdošanas apjomus – visu, kas nepieciešams, lai pieņemtu pareizos lēmumus un ātri noreaģētu.

Vineta Vikštreine

Mysport galvenā grāmatvede

Kā iegūt LIAA digitalizācijas atbalstu?

LIAA atbasts digitalizācijā un ELVA kā partneris risinājuma ieviešanā

Digitalizācijas atbalsta saņemšana:

  1. Iesniedz pieteikumu LIAA business.gov.lv, var pievienot gatavo EDIC ceļa karti (nav obligāti)
  2. Slēdz līgumu un īsteno projektu, veicot atbilstošu iepirkumu (ja attiecas)
  3. Sniedz maksājuma pieprasījumu LIAA business.gov.lv (izvērtē maksājuma pieprasījumu 1 mēneša laikā)
  4. Saņem atbalsta maksājumu saskaņā ar de minimis regulu

Kādi ir LIAA atbalsta iegūšanas termiņi?

ERP sistēmu ieviešana uzņēmumos un ELVA pieredze Dynamics 365 ieviešanā, diagnostikā

Atbalsta iegūšanas termiņi:

  • Granti līdz 10 000 EUR – realizācija 12 mēnešos
  • Granti līdz 200 000 EUR – realizācija 24 mēnešos
  • Visas aktivitātes jānoslēdz līdz 2029. gada 31. maijam
  • Maksājumu pieprasījumi – līdz 2029. gada 31. augustam

Informācija un dokumentācija: business.gov.lv

Uzziniet, kā maksimāli izmantot LIAA digitalizācijas atbalstu tieši Jūsu uzņēmumā:

Biežāk uzdotie jautājumi par LIAA atbalsta saņemšanu

Kāda ir maksimālā atbalsta summa digitālo risinājumu ieviešanai?

LIAA piedāvā atbalstu līdz 10 000 EUR par jaunu digitālu risinājumu ieviešanu (ERP, CRM, e-veikali, mājaslapas u.c.). Ja projektā tiek integrēts mākslīgais intelekts, atbalsta apmērs var sasniegt līdz 200 000 EUR.

Kāda ir atbalsta intensitāte atkarībā no uzņēmuma lieluma?

  • Mikro un mazajiem uzņēmumiem: 50%
  • Vidējiem uzņēmumiem: 40%
  • Mazajām vidējām kapitalizācijas sabiedrībām: 30%

Vai LIAA sedz 100% izdevumu?

Nē. 100% atbalsts piešķirts tikai MI risinājumiem. Visi pārējie digitalizācijas projekti tiek līdzfinansēti atkarība no uzņēmuma lieluma.

Vai ERP vai CRM sistēmas ieviešana ir atbalstāma?

Jā, ja šī ir jauna sistēma uzņēmumā un nav esošās programmatūras uzlabojums. Ārēja piegādātāja pakalpojums ir obligāts.

Vai esošas sistēmas papildināšana ar jaunu funkcionalitāti ir atbalstāma?

Nē. Tikai jauni digitālie risinājumi ir atbalstāmi, izņemot gadījumus, kad tiek integrēts MI.

Kad drīkst uzsākt projekta aktivitātes?

No pieteikuma iesniegšanas dienas LIAA. Visi izdevumi pirms pieteikuma nav attiecināmi.

Vai ir iespējams saņemt avansu vai starpposma maksājumus?

Nē. Finansējums tiek izmaksāts tikai pēc projekta pabeigšanas un LIAA lēmuma par maksājuma pieprasījumu.

Vai mājaslapas vai e-veikala izstrāde ir atbalstāma?

Jā, ja tā ir jauna lapa, kas uzlabo pārdošanas vai klientu apkalpošanas procesu. Esošo lapu modernizēšana nav atbalstāma.

Vai vairāki projekti var tikt iesniegti vienlaicīgi?

Nē. Iespējams pieteikt tikai vienu projektu vienlaikus. Nākamo var iesniegt pēc iepriekšējā projekta pabeigšanas.

Vai uzņēmums pats var izstrādāt risinājumu projekta ietvaros?

Nē. Projekta risinājumu ir jānodrošina ārējam piegādātājam.

Vai abonēšanas maksas ir attiecināmas izmaksas?

Jā, tikai par periodu, kad notiek projekta īstenošana (12 vai 24 mēneši atkarība no granta lieluma).

Vai tiek piešķirts atbalsts arī biedrībām?

Jā, ja biedrība veic saimniecisko darbību un atbilst MVK statusam.

Kāda ir minimālā projekta summa, uz kuru var pretendēt?

Nav noteikta minimālā sliekšņa, taču jānodrošina, lai izmaksas atbilst attiecināmo izmaksu kritērijiem un sasniedz atbilstošu efektu.

Vai var pieteikties uz ceļa kartes izstrādi?

Jā, ceļa karte vairs nav obligāta, bet ir pieejams atsevišķs grants tās izstrādei.

Vai uz atbalstu var pieteikties tikai SIA?

Nē, var pieteikties jebkura juridiska persona, kas reģistrēta komercreģistrā (tai skaitā kooperatīvā sabiedrība, ārvalstu filiāle utt.).

Vai fiziskas personas var saņemt atbalstu?

Nē. Fiziskas personas, tostarp pašnodarbinātie, šajā programmā netiek atbalstīti.

Vai drīkst veikt iepirkumu pirms pieteikuma iesniegšanas?

Jā, bet līgumu ar izpildītāju drīkst slēgt tikai pēc pieteikuma iesniegšanas LIAA.

Vai var noslēgt līgumus ar vairākiem piegādātājiem?

Jā, bet katram iepirkuma objektam jāveic atsevišķa tirgus izpēte (vismaz 3 piedāvājumi).

Vai projektā var iegādāties iekārtas?

Jā, ja iekārtas tiks izmantotas kopā ar programmatūru noteiktā procesa digitalizācijai.

Kur iesniedz pieteikumu?

Platformā: www.business.gov.lv

Vai LIAA digitalizācijas atbalsts ir saskaņojams ar citiem ES fondiem?

Nē. Šis atbalsts tiek piešķirts kā “de minimis” atbalsts, un nav savietojams ar citām subsīdijām tā paša projekta ietvaros.

Vai tiks vērtēts uzņēmuma statuss kā grūtībās nonākušam?

Nē. Šajā programmā netiek vērtēts “GNU” statuss.

Vai uzņēmums var uzlabot gan ražošanas, gan pārdošanas procesu?

Vienā projektā drīkst uzlabot tikai vienu procesu. Ja vēlams uzlabot abus, jāveido divi atsevišķi projekti.

Vai var saņemt atbalstu esoša e-veikala modernizēšanai?

Nē. Atbalsts paredzēts tikai jauna risinājuma izstrādei, nevis esoša uzlabošanai.

Vai interneta veikalu izstrāde ar MI funkcionalitāti ir atbalstāma?

Jā. Ja e-veikalam tiek integrēts MI (piem., personalizēta ieteikšu sistēma), var pretendēt uz 200 000 EUR grantu.

Vai ir iespējams izmantot saņemto EDIC ceļa karti jaunas programmas ietvaros?

Jā, ja ceļa karte jau ir izstrādāta, to var pievienot pieteikumam, taču nav obligāta prasība.

Vai projekta izdevumi ietekmē UIN vai IIN aprēķinu?

Nē. Atbalsts nav uzskatāms par peļu, līdz ar to tas nav apliekams ar nodokļiem.

Vai mākslīgā intelekta funkcionalitātei jābūt galvenajai projekta sastāvdaļai?

Jā. MI nedrīkst būt tikai papildus funkcija, tai jābūt integrētai un nozīmīgai projekta rezultātā.

Cik ilgā laikā tiek izskatīti pieteikumi?

Plānotais termiņš ir 1 mēnesis no pieteikuma iesniegšanas brīža.