Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, pakomātu, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku.

Izaicinājumi un vajadzības

Pakalpojumu kvalitātes celšana, pateicoties skaidrai vīzijai par notiekošajiem procesiem

Piekļuve atskaitēm tiešsaistē, kas atvieglo informācijas apriti un darba procesu padara dinamiskāku

Savlaicīga noviržu no normas novēršana un kļūdu pamanīšana

Ja neizdodas noskatīties video, spied šeit.

Ieviestais risinājums

 

  • Pasaulē augsti novērtēts Microsoft analītikas risinājums Power BI, kas datu ierakstu miljonus apstrādā ātri un ļauj nekavējoties iegūt nepieciešamo un aktuālo informāciju uzņēmumam pielāgotu atskaišu veidā.

Ieguvumi

  • Liela datu apjoma apstrāde īsā laikā

    Latvijas Pasts katru dienu saņem un apstrādā desmitiem tūkstošu sūtījumu – gada laikā to skaits sasniedz vairākus desmitus miljonu vienību. Lai viss strādātu sistēmā korekti un sūtījumi nekavētos, ir ļoti svarīgi nepieļaut pat mazākās novirzes no normas. Power BI risinājums palīdz savlaicīgi atrast un novērst kļūdas, ļaujot procesiem turpināt darbību un novēršot pakalpojuma kvalitātes mazināšanos. Power BI analīžu pārskati un izveidotās atskaites atvieglo ikdienas darbu un piekļuve nepieciešamai informācijai norit vien dažu minūšu laikā, kas ir krietni ātrāk nekā tas bija iepriekš, izmantojot Excel – vajadzīgās informācijas atrašana aizņēma krietni ilgāku laiku un būtiskākais – tā kapacitāte neļāva apstrādāt datu ierakstu miljonus. Iepriekšējā pieredzē par procesa cēloņiem un likumsakarībām varēja tikai nojaust, šobrīd Latvijas Pasta Kvalitātes daļa spēj apstrādāt lielu informācijas apjomu, atrodot pat “adatu siena kaudzē”.

  • Dinamiska informācijas apmaiņa, pateicoties mākoņpaklapojumiem

    Katrs Power BI lietotājs uzņēmumā izmanto sistēmā pieejamo informāciju tā, kā viņa darbam tas ir nepieciešams. Sistēma ir pieejama digitālā vidē un ar tajā pieejamo informāciju atskaišu veidā ir ērti dalīties, nepatērējot īpašus resursus, kas saistās ar datu uzglabāšanu vai nosūtīšanu. Uzņēmuma iepriekšējā pieredze bija saistīta ar dažādiem dokumentiem CSV vai Excel formātā, kas tika uzkrāti un glabāti līdz brīdim, kad lielais datu apjoms lika manīt, ka uzkrāšanas iespējas nav bezgalīgas un nepieciešams mūsdienīgs risinājums, kas paātrinātu procesu un kalpotu uzņēmuma mērķu sasniegšanai.

  • Vienota platforma informācijai no vairākām sistēmām

    Latvijas Pasts izmanto Power BI kā platformu, kas apkopo informāciju no vairāk nekā 5 dažādām sistēmām, tostarp, preses piegādes, sūtījumu apstrādes un ERP sistēmu. Šī iespēja ļauj viegli veikt secinājumus par sarežģītu sistēmu uzkrātajiem datiem, īsā laikā novērst nevēlamo un pieņemt tālredzīgus un datos balstītus lēmumus.

  • Ērta un ātra informācijas apstrāde vienotā platformā atvieglo starptautisku sadarbību

    Latvijas Pasta Starptautiskajam departamentam ir nepieciešama nepārtraukta ienākošās un izejošās sūtījumu plūsmas analīze. Power BI sniedz detalizētu informāciju par sūtījumu procesu un izpildes ātrumu. Ar iegūto informāciju ir viegli dalīties ar sadarbības partneriem un nav nepieciešams ilgstošs darbs Excel lapās, rediģējot, sagatavojot un pārsūtot informāciju dažādiem adresātiem.

  • Pamatotāki lēmumi, kas balstīti uz reāliem faktiem un datiem

    Ātra datu apstrāde ļauj savlaicīgāk pieņemt pamatotākus un datos balstītus lēmumus. Power BI ir kā tulks starp dažādu partneru dažādām atskaitēm – sistēma nodrošina vienotu informācijas platformu, kurā var aplūkot interesējošo informāciju.

  • Efektīva finanšu analītika efektīvai lēmumu pieņemšanai

    Runājot Latvijas Pasta Finanšu analīzes un plānošanas daļas Biznesa analīzes nodaļas biznesa analītiķes Daces Vosvenieces vārdiem - “dati ir uzņēmuma zelts” jeb centrālais elements finanšu nodaļas darbā. Digitalizācija un datu apstrādes process sniedz daudz lielākas iespējas savlaicīgi saņemt un redzēt datus, veikt prognozes, informēt vadību, plānot un izvērtēt projektus, kā arī apkopot informāciju, kas būtiska dažādiem departamentiem par dažādiem procesiem dažādos laika griezumos.

  • Konkurētspējas paaugstināšana

    “Informācija un reakcijas ātrums ir svarīgākās lietas konkurētspējai, “ uzskata Latvijas Pasts Kvalitātes vadības daļas vadītājs Kārlis Udrass. Power BI tās abas spējis apvienot, datu ierakstu miljonus apstrādājot īsā laikā un laicīgi sniedzot objektīvus datu pārskatus un atskaites iekšējo procesu uzlabošanai.

  • Daudz dažādas atskaites, ko izmantot ikdienā, lai novērtētu un uzlabotu uzņēmuma procesus

    Power BI no “sausiem datiem” izveido saprotamu atskaiti, kas “iztulko” informāciju tā, lai to varētu labāk izprast un izmantot nekavējoties. Ar Power BI palīdzību Latvijas Pasts novērtē procesus, kas saistīti ar sūtījumu piegādes laiku, apstrādi, neprecīzi piegādātajiem sūtījumiem, to plūsmu, kā arī informāciju, kas saistīta ar operatīvajiem un finanšu rādītājiem. Atskaišu veidošana ir elastīga – Power BI risinājums un ELVA eksperti palīdz īstenot visas Latvijas Pasts idejas, kas veido visaptverošu un detalizētu ainu par sarežģītiem procesiem un palīdz atbildēt uz visiem uzņēmumu interesējošiem jautājumiem.

  • Efektīva komunikācija komandā un uzlabota informācijas apmaiņa

    Izmantojot Power BI ikdienas darbā, nodaļas komanda sajūt daudz lielāku spēku novērst nevēlamo un uzlabot procesus, kas ir viņu pārziņā. Analītikas risinājums dod darbiniekiem iespēju komunicēt vienotā vidē, ar vienotu sapratni par datiem, novēršot domstarpības par datu korektumu. Kopumā Power BI Latvijas Pastā izmanto ap 50 cilvēku no dažādām nodaļām.

  • Saprotama analītikas sistēma, kas atvieglo darbu

    Power BI ir Microsoft risinājums, kas izstrādāts intuitīvai lietošanai un sniedz iespēju ātri apstrādāto informāciju vizualizēt pēc lietotāja ieskatiem, lai tā būtu viegli uztverama, izvērtējama un prezentējama. Latvijas Pasts kopš 2023. gada 1. janvāra ikdienas finanšu un piegādes plūsmas pārvaldībai izmanto jaunāko Microsoft Dynamics 365 Finance/Supply Chain Management (iepriekš zināma kā Axapta) risinājuma versiju, ko tāpat kā Power BI risinājumu ieviesa ELVA ekspertu komanda. Šo biznesa resursu pārvaldības sistēmu ieviešana ļaus izmantot Power BI iespējas vēl progresīvākā veidā, atvieglojot finanšu nodaļas darbu.

Latvijas Pasts atsauksme par Microsoft Power BI un sadarbību ar ELVA

Sadarbība ar ELVA man tiešām izvērtās ļoti laba un produktīva. Lai arī sākotnēji es centos pats apgūt šo Power BI rīku, un es tiešām to arī apguvu ātri vien, es arī sapratu, ka datu apjomam, ar kādu mums ir jāstrādā, un rezultātam, ko mēs vēlamies saņemt, ir nepieciešama profesionāļu un ekspertu palīdzība, un šo palīdzību es atradu ELVA. Vai es ieteiktu izmantot ELVA palīdzību cietiem uzņēmumiem? Jā, protams, un, manuprāt, tas galvenokārt būtu nepieciešams uzņēmumiem, kas strādā ar lielu datu apjomu. Mūsdienās svarīgākais ir ātrums, un, ja mēs vēršamies pie ekspertiem, mēs iegūstam ātrumu.

Kārlis Udrass

VAS Latvijas Pasts Kvalitātes vadības daļas vadītājs

> 600

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu visā Latvijā

Nodrošina pasta sūtījumu piegādi visā pasaulē

3000

Darbinieki

~ 10 000

Sūtījumi dienā

1992. gads

Izveidots īsi pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas

Misija būt par klientu tuvāko palīgu ikdienas gaitās

Izmantotie produkti