Vienota interesentu, potenciālo klientu un klientu datubāze
Ja Tavā uzņēmumā pārdošanas nodaļa strādā roku rokā ar mārketinga nodaļu un klientu apkalpošanas nodaļu, tad noteikti sapratīsi, kāds spēks ir vienotai potenciālo klientu, klientu, partneru un konkurentu datubāzei, kurā ir pieejams 360 grādu skats par visām aktivitātēm, kuras esi veicis Tu vai kolēģis. Būtu savādi, ja pārdošanas nodaļas darbinieks zvanītu potenciālajam klientam un nezinātu, ka mārketinga nodaļa viņam vakar nosūtīja sveicienu Līgo svētkos, vai arī mārketinga nodaļa nosūtītu klientam reklāmas piedāvājumu, nezinot, ka klientu apkalpošanas nodaļa no šī klienta šodien saņēmusi sūdzību.
Ja šī informācija atrodas trīs dažādās sistēmās, kas savā starpā nav integrētas, tad nav jābrīnās, ka kāds klients kļūst ļoti dusmīgs par Tava uzņēmuma nodaļu nesaskaņotajām darbībām. Padomā, vai ir prātīgi vienu un to pašu informāciju ievadīt trīs reizes trīs dažādās sistēmās?
Standartizēts interesentu un pārdošanas iespēju apstrādes process
Bieži vien neviens tā īsti nevar pateikt, vai šonedēļ bija 10 vai 15 interesentu, no kādas kampaņas viņi atnāca un vai kļuva par klientiem. Apsveicami, ja ir standartizēts interesentu un pārdošanas iespēju apstrādes process. Uzņēmuma procesu ir iespējams sakonfigurēt CRM sistēmā un pateikt pārdošanas menedžerim priekšā, kādi dati jānoskaidro, kādi dokumenti jāsagatavo, lai iespējas statuss tiktu mainīts un pārdošanas menedžerim vairs nebūtu jāzīlē, kas vēl būtu jāizdara, lai pārdošanas iespēja tiktu iegūta. Noslēdzot iespēju kā zaudētu, jānorāda, kuram konkurentam zaudējāt, lai vēlāk varētu veikt analīzi par konkurentiem.
Lielisks interesentu ģenerēšanas rīks
Pirms kāda laika bija populāri „aukstie zvani”, turpretim tagad arvien vairāk uzņēmumu no šiem zvaniem atsakās, jo diezgan bieži personas, kuras pieņem lēmumus par produktu, pakalpojumu iegādi, ir ļoti aizņemtas un nav sazvanāmas. Tāpat būtu diezgan nogurdinoši zvanīt un piedāvāt produktus/pakalpojumus, nezinot, vai konkrēto uzņēmumu/kontaktpersonu piedāvājums varētu interesēt. Neprecīzi nosakot mērķauditoriju, rezultāts varētu būt diezgan bēdīgs. Sociālie tīkli, Google AdWords remārketings, reklāmas ziņu portālos, e-pastu kampaņas, uzņēmuma mājaslapa, emuāru rakstīšana (blogošana) sniedz mums lieliskas iespējas piesaistīt interesentus. Kad esam pamanījuši konkrētu interesentu, kurš ir atvēris kampaņas e-pastu, aplūkojis sešas mājaslapas sadaļas par konkrētu produktu, tikai tad ceļam klausuli un uzrunājam potenciālo klientu.