Personāla vadītāja loma un kā to atbalsta personāla pašapkalpošanās portāls Panorama 365
Jāatzīst, ka personāla vadītājam ir viena no visatbildīgākajām lomām organizācijā. Personāla atlase, attīstības procesi, talantu piesaiste, mācības, rūpes par darbinieku labbūtību un lojalitāti, bet pāri visam administratīvie pienākumi, kas nereti aizņem vairākas stundas dienā. Ir skaidrs, ka personāla vadītajam mūsdienu darba apstākļos pienākumu ir vairāk nekā gribētos atzīt, tādēļ šim darbam nav jābūt saistītam lielākoties ar pieteikumu un iesniegumu apstrādi, veidlapām un darba laika vai uzdevumu plānošanu – to visu laiks ir automatizēt un uzticēt gudram digitālam risinājumam.
Kā zināt, vai uzņēmumam šāds digitāls risinājums personāla vadībā ir nepieciešams?
Atbildot uz pavisam vienkāršu jautājumu: “Vai man ikdienā jāsaskaras ar kādu no šiem laika zagļiem?”:
- papīra iesniegumi un veidlapas
- dažādi reģistri Excel formātā
- manuāla informācijas pārbaudīšana
- informācijas nodošana darbiniekiem, ejot dažādus ceļus
Ja šajā uzskaitījumā ir kaut viens, kas ikdienas darbus apgrūtina, tā ir zīme, ka laiks mainīties. Viens no Latvijas uzņēmumos izmantotajiem personāla pašapkalpošanās portāliem ir Panorama 365, ko radījuši ELVA eksperti, iepazīstoties ar personāla vadītāja ikdienas darbiem un domājot, kā tos varētu paveikt efektīvāk. Portāls atspoguļo informāciju saprotamā veidā un atkarībā no lietotāju tiesībām sniedz informāciju, ko apkopo algu sistēma, kas visbiežāk mūsu pieredzē ir Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV), bet tikpat labi tā varētu būt cita ERP sistēma vai iekārta – ierobežojumu šajā ziņā nav.
Ko gūsim, mainot savus paradumus?
- Samazinot papīra plūsmu, neapšaubāmi, tiks iegūts laiks un saudzēta daba. ELVA sadarbojas ar uzņēmumu, kas jau 2 gadus izmanto tās radītu personāla pašapkalpošanās portālu Panorama 365, un ar tā starpniecību ir apstrādāti 35 000 iesniegumi. Var tikai minēt, cik laika un naudas resursu nāktos patērēt, ja tie būtu iesniegti papīra formātā – iesnieguma izveidošana, izdrukāšana (bieži vien tur arī stāsts beidzas un konfidenciāla informācija ir briesmās), apstiprināšana, ievadīšana datu uzskaites sistēmā un arhīvā – tas viss aizņem laiku un līdz rezultātam ir ejams tāls ceļš.
- Apkopojot visus biznesam svarīgos datus vienotā sistēmā, nevis vairākos savstarpēji nesaistītos Excel failos, galarezultātā veido kopainu un ļauj izdarīt pareizos secinājumus.
- Automatizējot informācijas apriti, tiek iegūts drošības garants, ka kāda svarīga informācija netiks palaista garām un process netiks aizkavēts, tā vietā – atgādināts par kādu svarīgu procesu, piemēram, obligāto veselības pārbaudes veikšanu.