Microsoft mākoņrisinājums biznesam (Microsoft Cloud for Business) – inovācija vai kārtējais mārketinga triks?

Pavisam nesen Microsoft prezentēja savu jauno konceptu – Cloud for Business jeb mākoņrisinājums biznesam. Man, kā IT profesionālim, šie trīs vārdi šķiet kā tiešs trāpījums naglai uz galvas. Rodas jautājums, ko tas īsti nozīmē? Svarīgākais taču ir, lai šis “vēstījums” būtu skaidrs uzņēmumu vadītājiem un menedžeriem, kuri šo pakalpojumu lietos. Šajā emuāra ierakstā, mēģināšu paskaidrot šī “vēstījuma” lietas būtību un izteikt savu viedokli par to.

Būtībā viss ir pavisam vienkārši. Microsoft jau ilgāku laiku piedāvā labi zināmus produktus pakalpojumus:

  • Dynamics ERP (biznesa resursu vadība) un CRM (klientu attiecību pārvaldība)
  • Azure – hostinga platformu
  • Office 365 – mākonī integrētu Microsoft Office versiju.

slide

Iepriekš šīs lietas tika pasniegtas kā atsevišķas sastāvdaļas. Gudrās galvas ir izpētījušas, ka, piedāvājot šos produktus kā vienotu pakalpojumu, tiek sasniegta unikāla sinerģija, kas dod lielu vērtību uzņēmumiem SMB tirgū.

Microsoft mākoņrisinājums biznesam (Cloud for Business) ir pakalpojums, kas vienuviet apvieno:

  • E-pastu – Outlook un Exchange
  • Biroja aplikācijas – Word, Excel, PowerPoint
  • Failu glabātuvi – OneDrive for Business
  • Sadarbības rīkus – SharePoint, Lync

Uzņēmumu vadības sistēmu – Microsoft Dynamics NAV (iepriekš zināms kā – Navision) vai citus..

Šim pakalpojumam atrodoties mākonī, uzņēmuma vadībai vairs nav jārūpējas par tādām lietām kā serveru iegāde un uzturēšana vai tehnisko jauninājumu iegūšana.
Svarīgi atzīmēt, ka tiek atbalstītas visas populārākās ierīces un operētājsistēmas. Piemēram, informācijai var piekļūt gan no Apple iPad planšetdatora, gan arī Samsung Galaxy viedtālruņa.

Ja vēlaties uzzināt vairāk par šo rīku praktiskajiem izmantošanas scenārijiem, iesaku ieskatīties mana kolēģa Reiņa Sparāna bloga ierakstā „5 risinājumi biznesa produktivitātes uzlabošanai ikdienā”.

Manā skatījumā, galvenais atslēgvārds šeit ir one-stop service (viss vienuviet). Pateicoties tam, ka Microsoft ir pieredze gan ERP, mākoņskaitļošanā, gan ofisa aplikācijās, tas jau ir gatavs un strādājošs risinājums. Tas neapšaubāmi dod Microsoft konkurējošu priekšrocību.

Kādam varētu šķist, ka tas ir kārtējais mārketinga triks, kam nav pamatojuma. Taču ir vairāki neapgāžami pierādījumi, kas parāda, ka tas ir kaut kas īsts un garšīgs. Šeit es runāju par citu tirgus spēlētāju uzvedību, kas apvienojas, lai sniegtu lietotājam ērtākus risinājumus. Te būs daži interesanti fakti:

  • Apple & IBM.
    • Apple ir pazīstams kā ļoti veiksmīgs novators mobilajās ierīcēs un mākoņošanā privātajiem cilvēkiem. IBM zināms kā „zilonis” biznesa risinājumos. Abas šīs kompānijas ir parakstījušas sadarbības līgumu par biznesa aplikāciju izstrādi.
  • NetSuite & Google.
    • NetSuite ir pazīstams kā ļoti agresīvs CRM pakalpojumu sniedzējs (pārsvarā Ziemeļamerikā). Arī Google ir spēcīgs mākoņa pakalpojumu un mākoņu ofisa aplikāciju sniedzējs. Abas šīs kompānijas šobrīd apvieno spēkus, lai piedāvātu pilnīgu pakalpojumu klāstu.
  • Sage & Microsoft Azure.
    • Sage ir viens no Microsoft sīvākajiem konkurentiem ERP nozarē. Un, lai cik tas nebūtu jocīgi, par savas produkcijas mākoņskaitļošanas platformu viņi izvēlējās tieši Microsoft Azure. Interesanti, vai ne?

Nenoliedzami, tas viss apliecina, ka pasaule patiešām mainās, savukārt, tas notiek ļoti strauji. Un līdzīgi kā Formula-1 sacīkstēs, Microsoft ir ieguvis „labāko starta vietu”. Tas negarantē uzvaru, bet dod ļoti labas izredzes vinnēt.

Kā jūs domājat?

Uzzināt vairāk »

5 risinājumi biznesa produktivitātes uzlabošanai ikdienā

Laikmetā, kad internets ir pieejams it visur un, piemēram, šis konkrētais raksts tiek gatavots Varšavas lidostā, gaidot savienojošo reisu uz Rīgu no tehnoloģiju konferences Poznaņā (Polijā), ikdienas produktivitātei ir būtiska nozīme! Tā kā ar produktivitātes izaicinājumiem es saskaros ikdienā gan plānojot, gan organizējot savu un komandas darbu tā, lai nonāktu pie maksimāli labākā un efektīvākā rezultāta, vēlējos ar Jums padalīties ar savām pārdomām, kas radušās minētās konferences iespaidā.

“Mums ir jārada produktīva vide, lai katram darbiniekam un organizācijai uz šīs planētas dotu iespēju izdarīt un sasniegt vairāk” – Satya Nadella, Microsoft, CEO (10.07.2014)

80% uzņēmumu vadītāji, ar kuriem strādāju ikdienā, par saviem lielākajiem izaicinājumiem uzskata:

  • Lielāku kontroli;
  • Pieaugošu peļņas daļu;
  • Izaugsmes veicināšanu.

 

Uzzināt vairāk »